Dhaulaghiri trek

20. 11. Dhampus camp – Marpha

Ráno je situace stejná. Vítr neslábne a je velká zima. Po bojové poradě se rozhodujeme, že vypustíme vrchol. Hodně nás to mrzí. S velkými těžkostmi sbalíme ve vichru stan a už v 8.20 opouštíme větrnou hůrku a dáváme se na sestup. Nekonečně dlouho traverzujeme svahy a teprve až kolem...

19. 11. BC Hidden Valley – Dhampus pass – Dhampus camp

Po náročném dni si v naší ledové jeskyni trochu pospíme a vstáváme až kolem sedmé hodiny, kdy na nás posvítí sluneční paprsky. Na cestu do sedla Dhampus pass 5240 se vydáváme až v 10.45 hodin. V závětří je na sluníčku krásně. V sedle už docela fouká, tak se dlouho nezdržujeme a...

18. 11. BC Dhaulaghiri – French pass – Hidden Valley

Vstáváme brzy, čeká nás dlouhý den. Po čaji a vanilkovém dezertu sbalíme všechny své věci zase zpátky do batohu. Pořád je batoh pěkně těžký, zatím jsme si ujedli jen málo. V 7.20 hodin opouštíme základní tábor Dhaulaghiri. Nejprve se terén jen tak lehce vlní. Procházíme přes místo, kde...

Přesun do základního tábora Dhaulaghiri

17. 11. 2015 Japonský BC – BC Dhaulaghiri Indická polévka a špenátové suchary nás nastartují do nového dne. Protože jsem pomalá, vyrážím s náskokem. Jdu po ledovci posetém velkými kameny. Trhliny nikde nevidím. Postupně se dostáváme do menšího sedélka, kde zavěsíme modlitební vlaječky a...

Průchod přes nejnebezpečnější úsek

16. 11. 2015 Italský BC – Japonský BC Čeká nás průchod přes nebezpečný úsek v podobě nestabilní suti a padajících kamenů. Vstáváme už o půl šesté, abychom vyrazili na cestu dřív, než se sluníčko opře do okolních skal a tím eliminovali možné riziko. Ale protože je potřeba se dobře nasnídat...

Aklimatizační den v Italském kempu

15. 11. Italský BC – aklimatizační den Dneska máme aklimatizační den, přesto nevydržíme spát déle než do půl osmé. Venku mrzne, tak si ke snídani uvaříme od Travellunche rajčatovou polévku a pokřoupáme k ní suchary se sýrovou příchutí. Mňam. Sluníčko sice krásně osvětluje okolní vrcholy,...

Překvapení - Italský kemp je bez sněhu a nefunguje sat. tel.

14. 11. 2015 Dobang (2520 m) – Italský BC (3590 m) Ráno se budíme do mrazivého rána.  Hned za kempem sestoupíme prudce k řece, kterou přejdeme po mostě a začneme zase stoupat vzhůru. U prvního pramene zastavujeme, abychom spáchali alespoň základní hygienu.   Po třech...

Koupání uprostřed džungle v horkých pramenech

13. 11. 2014 Boghara (2080 m) – Dobang (2520 m) Ráno už je docela studené – 7 stupňů a sluníčko na nás dlouho nechce posvítit. Posnídáme moje oblíbené jídlo – chowmein a vyrazíme zase dál. Opět nás čeká pochod pouze džunglí, ve které se občas objeví nějaká chatrč. Většinou jsou prázdné. Pochod je...

Traverz ve skále a dhalbat

12.11.2014 Khamla – Boghara (2080 m) Dnes nás čeká celý den pochod džunglí. To, co jsme včera pracně nastoupali, ráno sejdeme zase až dolů k řece. Přejdeme další z řady visutých mostů a kousek za ním se napojíme na cestu vedoucí z Muri. Je tu i něco jako tábořiště, na kterém kvetou obrovské vánoční...

Celý den v džungli, čerstvé banány a osvěžující mandarinky

11.11.2014 Darbang (1120 m) – Khaleni – Khamla   V Dharbangu můžeme volit ze dvou variant. Nechceme jít přes Muri, takže vybíráme tu méně často chozenou cestu. Je sice kratší, ale náročnější a hlavně krásnější. Ve vesnici nepřejdeme visutý most, ale zamíříme přes hřiště, prokličkujeme mezi...